پذیرش مجدد بیماران مبتلا به دیابت در بیمارستانها 40 درصد بیشتر است

اول مه 2019- طبق مطالعه ی منتشر شده در مجله ی غدد درون ریز و متابولیسم بالینی، میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به دیابت و قند خون پایین، بدنبال مرخص شدن از بیمارستان بالاتر است.

در ایالات متحده هزینه ی پذیرش مجدد در بیمارستان در طی 30 روز پس از ترخیص، حدود 25 میلیارد دلار در سال تخمین زده می شود. بیماران مبتلا به دیابت اغلب در بیمارستان ها بستری می شوند. متأسفانه بسیاری از آنها در معرض خطر بالایی برای بستری مجدد یا حتی مرگ بعد از ترخیص به علت عواملی مانند هیپوگلیسمی یا پایین بودن قند خون هستند.

دکتر Elias Spanakis، نویسنده ی نخست این مطالعه از مرکز پزشکی Baltimore VA و دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند در بالتیمور گفت: در این تحقیقات ملی، ما اطلاعاتی را درباره تقریبا 1 میلیون بستری در بیمارستان های سیستم مراقبت بهداشتی VA بررسی کرده و دریافتیم که بیماران مبتلا به دیابت که در طول آخرین روز اقامت خود در بیمارستان دارای قند خون پایین یا حتی نزدیک به قند خون طبیعی هستند، در معرض خطر بیشتری برای مرگ یا پذیرش مجدد در بیمارستان هستند.

در این مطالعه ی کوهورت در سراسر کشور، محققان 843،978 مورد پذیرش بیماران مبتلا به دیابت را در بیمارستان های وی‌ ای(the Veteran Affairs hospitals) یا بیمارستانهای امور سربازان بازنشسته طی یک دوره ی 14 ساله برای تعیین نرخ پذیرش مجدد و مرگ و میر بررسی کردند. آنها دریافتند که برای بیماران مبتلا به دیابت که میزان قند خون آنها در هنگام مرخص شدن از بیمارستان کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر بوده است، نرخ پذیرش مجدد به بیمارستان در طی 30 روز از زمان ترخیص و میزان مرگ و میر در طی 30، 90 و 180 روز پس از ترخیص و میزان ترکیبی پذیرش مجدد و مرگ و میر در یک دوره ی 30 روزه پس از ترخیص، بالاتر است.

دکتر Spanakis گفت: اگر چه به مطالعات بیشتری در این زمینه در آینده نیاز داریم، اما پزشکان باید از ترخیص بیماران مبتلا به دیابت تا زمانی که میزان قند خون آنها به بیش از 100 میلی گرم در دسی لیتر در روز آخر بستری نرسد، اجتناب کنند.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2019-05-patients-diabetes-percent-readmitted-hospital.html